Túra- és útibeszámolók gyalogosan, futva és kétkeréken.

Zsolti a hegyről

Zsolti a hegyről

Magyarok a világ kétezresein – Tengerszem csúcs

Magas-Tátra túra 2.nap

2022. január 07. - zsoltiahegyrol

Tátrai kiruccanásunk második napján a Tengerszem-csúcs (Rysy) megmászása volt tervbe véve, mely a legmagasabb, túraútvonalon elérhető csúcs a hegységben, valamint Lengyelország legmagasabb pontja is egyben.

Az előző napi túráról maradt még egy jó adag izomláz a lábunkban, ezért
Doki úgy döntött, inkább pihenőnapot tart és bejárja a környékbeli településeket, így aznap egyedül vágtam neki az útnak.

A Csorba-tó vásári forgatagából indultam, egészen időben, 9 óra után pár perccel, a magisztrálé piros jelzésén a Poprádi-tó felé.
A Tarpataki-völggyel ellentétben az útvonal nagy része eddig ismeretlen volt számomra, ezért nem igazán tudtam mire számíthatok a nap folyamán.
Tíz kilométer fel, tíz le. Nem is hangzik olyan vészesen, különösen, hogy szikrázó napsütésben vágok neki a távnak, felhő is alig van az égen.

img_20210707_184050.jpgÚton Poprád felé

Kövekkel és vaskos gyökerekkel tarkított erdei ösvényen haladok, próbálnék jó időt menni az első négy kilométeren a Poprádi-tóig, de rá kell döbbennem, ez a szakasz forgalmát tekintve olyan, mint az M7-es autópálya a Balaton felé péntek délután. Családok, osztályok, csapatépítő tréning... Minden van, ami csak szembe jöhet, de nem akarok túratrollként viselkedni, így lassítok, és kivárom a soromat az ösvényen.

Elhagyva a Poprádi-tó még mindig lélegzetelállító panorámáját már érezhetően ritkul a mezőny. A hömpölygő turistatömeg párokra, családokra, kisebb baráti társaságokra szakadozik szét. Az erősebb, kalandvágyóbb túrázók az ösvény elején 5, 10 és 25 kilogrammos extra csomagokkal vállalhatnak önkéntes serpa szolgálatot a Hunfalvy menedékházig, de bevallom, én nem vágytam efféle kihívásra életem eddigi legmagasabb csúcsa előtt.

img_20210707_192423.jpg

Út a Tengerszem csúcsra

Így indulunk neki a Menguszfalvi-völgy festői lankáinak a kék, majd kelet felé kanyarodva a piros túraútvonalon.
A fenyőerdő pár kilométer alatt törpefenyvessé szelídül, mígnem egy erősebb, szerpentines szakasz után felérünk a télbe, a Békás-tavi-katlanhoz.

img_20210707_184934.jpgA Menguszfalvi völgy nyugati oldala a Kapor-csúcs felé

Az időjárás itt egy pillanat alatt vesz 180 fokos fordulatot. A ragyogó poprádi napsütést jeges szél váltja fel, az eltűnő növényzetet pedig a sziklákat befedő, helyenként masszív hótakaró. Hiába is, július 4-e itt még inkább tavasz, mintsem nyár. Innen nagyjából három kilométer van mindössze hátra a csúcsig, de most kezdődik csak az igazi mászás.

img_20210707_185752.jpg

Békás-tavi-katlan

A katlan délkeleti oldalán kapaszkodunk fel, némelyütt láncos, vasalt szakaszokon, egészen a Hunfalvy-hágó alatti menedékházig, mely a Magas-Tátra legmagasabban fekvő menedékházaként ismert.
Külön érdekesség a háztól kb. 50 méterre található nyilvános WC, egy plexifalon át páratlan kilátással a völgyre. Bár időnként hosszú a sor, az élmény igazán különleges…

img_20210707_185840.jpgHómező a Hunfalvy menedékház alatt

Innen már csak egy nagyobb nekirugaszkodás a Hunfalvy-hágóig vezető meredek hómezőn, és fordulhatunk is észak felé, egyenesen a csúcs irányába.
Pár száz méter a sziklás túraösvényen felfelé és sikerült, fent vagyunk!

Fent a csúcson kisebb tömeg várakozik a jól megérdemelt kilátásra (és csúcsszelfire), ugyanis a Tengerszem-csúcs lengyel oldalról is megközelíthető, népszerű célpont (még egy postaláda is található, amelyben üzenetet hagyhatunk más sporttársaknak).

img_20210704_132452.jpgCsúcsra várva (2499m)

Ez azonban semmit nem ront az elénk táruló fantasztikus panorámán, melyet aznap 50%-ban volt szerencsém megcsodálni, ugyanis a keleti oldal sűrű ködben állt. A lengyel oldalon található Tengerszem /Czarny Staw/ -melyről a csúcs a magyar nevét kapta-, és a már említett Békás-tavak azonban a borongós, nyirkos idő ellenére is impozáns látványt nyújtottak a csúcsról.

img_20210707_191011.jpgCsúcsszelfi

img_20210707_191058.jpgA Békás-tavi-katlan csúcsközelből

img_20210707_190613.jpg

Életke 2500 méteren

Lefelé gyorsan sikerült szó szerint lecsúszkálni a hegyről. A Hunfalvy-hágó alatti hómezőt addigra már szánkópályává taposta a forgalom, így többekkel együtt gatyaféken csúszva érkeztem vissza a menedékházhoz. A Békás-tavi-katlantól kezdve aztán az időjárás is megjavult, kellemes nyári időben gyalogoltam a Poprádi-tóig.

img_20210704_151752.jpgKönnyedén lefelé...

img_20210707_192639.jpgPoprádi tó

Mivel még jól álltam idővel, közel húsz év után ismét fel tudtam keresni a tó déli partján található szimbolikus temetőt, mely a Tátrában hegyi balesetben elhunytaknak állít emléket. Innen már csak az aszfaltos úton lefutottam a poprádi vasútállomásig, hogy valamivel több, mint 9 óra alatt, 22 kilométerrel a hátam mögött, kellemes fáradtsággal a lábaimban befejezzem a túrát.

img_20210707_192738.jpgSzimbolikus temető, Poprád

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoltiahegyrol.blog.hu/api/trackback/id/tr5816805914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.01.07. 19:46:19

Magyarok a világ kétezresein??LOL! Akkor én is köztük vagyok hegymászóként, mert jártam a Kriván tetején, meg az Oszterván is, meg rémlik még több nyereg is, talán a Koprova többek közt.Ezek mind kétezer körüliek, vagy felette, hurrá!Meg asszem Ausztriában is a Schneeberg, vagy a Rax.
:-)))))
Akkoriban úgy hívtam, hogy Iván-Kriván... kamaszként, több mint 30 évvel ezelőtt.
Csodás a Tátra, csak az a baj, hogy a gyönyörű ősmagyar telek bitangok kezén van már 100 éve.
Velünk elég gusztustalanul viselkedtek a szlovákok akkoriban. 1980-90 között többször is nyaraltunk a Tátrában, mert olcsóbb volt, mint a Balaton.Ehh, mindegy, rég volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.01.07. 19:56:51

Amúgy meg épp nemrég "utaztam" a világ legolcsóbb utazási irodájával, a Guglimapszal (a fotelból sem kell felkelni... ) a Tátra környékén, a régi helyeket keresgélve, pl Ótátrafüredi nagy parkoló és hasonlovak.Az utcanézetben döbbenetesen látható volt, hogy ugyanúgy nincsenek idegen nyelvű feliratok, tájékoztató táblák, pl a parkolás rendjéről, stb.vagy bármi más , pl étterem, vagy áruház, szálloda.Nem hogy magyarul (nem is várnám el ettől a tetű népségtől, pedig hát szerintem az egyik legnagyobb Tátra-túrázó nép a magyar valszeg...), de még angolul, vagy németül se volt szinte semmi.Csak a sült cseszlovák nyelv mindenütt, hiába a rengeteg turista külföldről.
És nem voltak régiek a guglimapszos képek, 2016-18-ban kerülhettek fel.
Az árak meg már olyan szintűek voltak már 2000 környékén is, mint Ausztriában.

jotund 2022.01.07. 20:14:52

Nagyjából minden hónapban fent vagyok egy kétezresen, sok háromezresen is voltam, és 5600-ason is, mégse csinálok belőle ekkora felhajtást.

zsoltiahegyrol 2022.01.07. 23:28:16

@geegee: Szia, nyilván a cím vicc akart lenni! :) Persze, nagyon sokan hódítják meg ezeket a csúcsokat nap mint nap (mint az az én képeimen is látható). Természetesen nem történt semmi emberfeletti, csak szerettem volna egy beszámoló keretein belül bemutatni, esetleg kedvet csinálni másoknak is, hogy látogassanak el ide.
Én korábban kamaszként az ezredfordulón jártam utoljára itt. Emlékezetes élmény, hogy a kempingben anno az idős boltosok folyékonyan beszéltek magyarul, a gyerekeik már kikérték maguknak.
Amúgy a mostani utazás során nem éreztük sehol, hogy negatívan állnának hozzánk, az viszont tényleg igaz, hogy csak elvétve szólalnak meg bármilyen nyelven a szlovákon kívül. Gondolom ebbe a nyelvtörvény és a nacionalista politika is vastagon belejátszik, de nem szeretnék politikai állásfoglalásokat tenni, ez egy utazós, túrázós blog, a természet lenne a lényeg...

zsoltiahegyrol 2022.01.07. 23:38:54

@jotund: Szia, nem gondolom, hogy nagy felhajtást csinálnék. :) Írtam egy beszámolót a saját élményeimről, tapasztalataimról, remélve, hogy kedvet tudok csinálni másoknak is egy kis kalandhoz, természetjáráshoz. Persze a cím inkább egy önironikus utalás.
Nyilván nem én vagyok a Magas-Tátra Hillaryje, és tisztában vagyok vele, hogy csak aznap, mikor én fent voltam, rajtam kívül 500 másik ember is járt ott. Ugyanakkor azt tapasztalom, hogy sokan tartanak ezektől a dogoktól, elrettentőnek érzik, pedig hatalmas élmény, ahogy nekem is az volt.

zsoltiahegyrol 2022.01.07. 23:41:51

@geegee: Amúgy idén én is tervezem a Krivánt, de tavaly 3 napot voltunk, enmnyi fért bele.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2022.01.08. 02:12:50

@zsoltiahegyrol: Nyomjad a fotókat, ha jársz még valahol, azokat mindig jó nézni.Hajrá. :-)

zsoltiahegyrol 2022.01.08. 08:11:37

@geegee: Mindenképp, lesz még egy rövid a harmadik napról is! Köszi! :)

Kopfrkingl 2022.01.09. 01:30:49

Kizárólag a belekötés szándékával. :)

Nem Poprádig négy kilométer, mert az egy város az állomástól úgy 12 km-re és közel az ellenkező irányban. Amiről beszélsz (később helyesen), az a Poprádi-tó, bár gondolom, mindenki tudja. Aki nem, az meg könnyebb túrán vehet részt. ;)

A Rysy a lengyel oldal felől komolyabb kihívás, mindjárt kezdve azzal, hogy ki visz el Lysa Polanara a határhoz.
Onnan a Morskie Oko úgy 10-12 km, igaz, alig emelkedik. Na, de onnan! :) Onnan jön elég masszív 1000m szint. A felső, egész hosszú szakasza, amikor 25 éve arra jártam, még tiszta lánc volt (hozzáteszem, a szlovák oldal sem volt még "plázásítva" létrákkal, meg trepnikkel, volt pár méter rozsdás vaslánc a falon és csókolom), persze lehet, hogy azóta a lengyel oldalon is durva változások voltak. Jelzem, ez szerintem nem az előnyére történik a turistautaknak. Van ahol kell, itt talán ennyire felesleges. Persze a lavinák nagy urak, akkor nem szóltam.
Minket anno dacu Lysa Polanan reggel hétkor löktek ki a kocsiból, aztán délután négykor szálltunk fel a Poprádi-tó megállónál az elektrickára. Az aszfaltúton a hídnál hallottuk, hogy csikorog a dög, ha kevesebb sört isznak egyesek a fenti turistaházban, akkor még a háromórást is elértük volna. :)

Két aranyos élményünk volt még ezen a túrán. Az első, hogy lefelé a csúcs és a turistaház között jópofa pólókban jöttek fel emberek, aztán úgy a nyolcadik után megjegyeztem az unokatesómnak, hogy "Csak azt tudnám, hogy ez a b...i hol vette a pólót?" Mire a szemben meglehetős lemaradásban küzdő hölgy közölte, hogy "Az a b...i a férjem és a póló a turistaházban kapható." Alig volt égő. :(
A másik, hogy már az aszfaltozott részen van egy S-kanyar. Ahogy megyünk lefelé, láthatóvá vált egy egész éjszakát betöltő pucér valag az aljnövényzet fölött, totál plánban, pont szemben az úttal. A két kanyar után ott állt papa és bőszen vigyázta felesége műveletét, nehogy megzavarja valaki egy bokor mögött. Régen röhögtem kétszer egymás után akkorát. Azt azóta is sajnálom, hogy nem vitt rá a lélek egy fotóra, bár az én retinámba egy életre beleégett a jelenet. :)

zsoltiahegyrol 2022.01.09. 09:36:21

@Kopfrkingl: Igen, jogos a belekötés. Bár egy bekezdéssel előtte már említettem, hogy a Poprádi-tó felé indultam, úgy voltam vele, itt elég, ha már csak Poprádként hivatkozom rá :) MIndenesetre javítottam.

Igen, tudom, hogy a Lengyel oldalról nehezebb. Nézegettem is, hogy idén onnan is meg kellene próbálni.
Hál' Istennek azért plázásítva nincs, ez az egy, kb 30m-es szakasz a Békás-tavi katlan és a Hunfalvy ház között, ami könnyített pálya. Hozzátenném, itt kettéválik kicsit az útvonal, felfelé csak lánc van, a lefelé jövő forgalom használja a létrákat, trepniket.
Lehet, hogy az önkántes hordárok miatt szerintem (úgy emlékszem a képen szereplő srác sem hivatásos serpa).
Szerencsére értem kijött haverom, így a vonat miatt nem kellett aggódnom, csak találkozóhely volt a Poprádi vasútállomás. Mi előtte nap a tarajkai lanovkát késtük le sikeresen, de túléltük lefelé a plusz 3km-t. :)

Igen, sok hasonló sztorit hallottam én is, gyakran elfelejtjük, hogy nem kevés magyar jár erre :)
Bár, amikor mi voltunk csak elvétve találkoztunk magyarokkal. Egy hölgy volt a Rysyre menet, meg egy család a 3. napon.
A szabadban könnyítők meg hála az égnek kimaradtak, de nem lehet rosszabb a helyzet, mint mondjuk itthon a kéktúra útvonalán...

Kopfrkingl 2022.01.09. 11:42:57

Rysy-t a lengyelek felől feltétlenül érdemes megpróbálni, ha van, aki kocsival elvisz a határig. Bár azt hiszem, van talán busz is, az sokkal macerásabb a menetrend miatt. Lényegesen "vadregényesebb", továbbá szerintem dacára annak, hogy a Halastótól elég meredeken kell felfelé menni (a szlovák oldalhoz viszonyítva feltétlenül), nekem kevésbé tűnt megterhelőnek.

A Tátra után javaslom a Júliai-Alpokat Szlovéniában, Kobarid és Bovec környékén. Történelmileg is jelentős (Isonzó-front maradványai), plusz meglehetősen szép is. További előnye, hogy ha az idő pocsék, le lehet menni a tengerhez kb. egy óra alatt, vagy a Doberdóra. Ott is vannak érdekes helyek, de az lankás.
Olcsónak Szlovéniát sem állítanám, de mivel utoljára 2005-ben voltam a Tátrában, még az sem lehetetlen, hogy mára olcsóbb.

zsoltiahegyrol 2022.01.09. 13:33:52

Én arra gondoltam, hogy eleve Zakopane környékén néznék szállást, de még ki kell gondolnom, egyelőre csak ötlet szinten van meg. És rengeteg a terv az idei évre, nem tudom mi fog megvalósulni.
Azért nem a magashegyi túrázás a fő profilom :)

Ne is mondd, nézegettem bőven a Júliai-Alpokat, Ötztali-Alpokat, de még a Schneebergre is szívesen visszamennék, ahol még általános iskolásként jártam fent kisvasúttal.
A Tátrára is azért esett a választásom, amellet, hogy közel van, mert anno jártam itt 15-16 éves koromban, és valamennyi tapasztalatom, emlékem már volt a hellyel kapcsolatban.
Akkor meg tudtuk csinálni a Tar-pataki körtúrát, illetve voltunk fent a Kapor csúcson, a Rysy szomszédságában.
Azóta tervezgettem, hogy visszatérek. Hát, kellett rá várni 20évet, de sikerült :)

Kopfrkingl 2022.01.10. 18:47:19

@zsoltiahegyrol: Zakopane működhet, lehet, hogy olcsóbb, mint a szlovákok.
A Rysy viszont a lengyel oldalon meglehetősen meredek, ami lefelé mindig sokkal macerásabb,mint felfelé. Nyilván járható, de egy "körtúra", azaz felfelé a lengyel-, lefelé a szlovák oldalon szerintem kényelmesebb. Arról nem beszélve, hogy lengyel oldalon a turistaház a Halastó partján van, a szlovák oldalon meg szinte a csúcs alatt.
De ez a túra esetleg komolyabb szervezést igényel, mert rossz esetben valakinek vagy el kell vinni a szlovák szállásról, vagy vissza kell vinni a lengyelre. Az elektricka jó találmány, elég korrekten lehet használni ide-oda mozgásra a szlovák oldalon, de a Zakopane-Lysa Polana-Tátralomnic közti tömegközlekedési lehetőségekről fogalmam sincs. Schengen dacára lehet problematikus, mert csak van közben egy határ.

zsoltiahegyrol 2022.01.11. 20:27:33

@Kopfrkingl: Igazából nem is kimondottan anyagi megfontolásból gondoltam Zankopanera, inkább csak érdekelne milyen a Lengyel oldal (nem csak a Rysy).
De természetesen ki kell még dolgozni majd részletesen, ha komolyra fordul... :)

Kopfrkingl 2022.01.11. 21:46:33

@zsoltiahegyrol: Lengyel Tátrában sajnos nem tudok segíteni, mindig a (cseh)szlovák részen voltunk.
Újabban a Júliai-Alpok könnyebben elérhető részeit járjuk - egyre softabb verziókban. Oda vannak esetleg tippjeim. :)

zsoltiahegyrol 2022.01.13. 18:28:04

@Kopfrkingl: Köszönöm szépen, ha van időd leírni, szívesen fogadom a tippeket!
De lehet, hogy a következő 5 éves tervbe fér csak bele :D

Kopfrkingl 2022.01.14. 12:35:21

@zsoltiahegyrol: Kérlek szépen, abszolút a teljesség igénye nélkül, a következőknek nézz utána.

Bovec mellett:
Rombon. Célszerű lanovkával felmenni, esetleg ott az állomás környékén tenni egy kört, majd "átsétálni". Kb. 15 km, mintegy 400m felfelé. A csúcsról lefelé olyan 1700, mintha lépcsőn mennél. Másnapra semmit nem szabad betervezni, gyilkolja a térdeket.
Mangart. Fel lehet menni 2000 köré autóval, onnan a csúcs tovább 600 méter azt hiszem, de ott nem jártam még. Nincsenek állások. ;)
Kobarid fölött a Krn. Megközelíthető Bovec irányából a Lepena-völgy felől, először a tó, majd fel a csúcsra, visszafelé át a Batognicán át vissza. 25-30 km, közel 1500m szint.
Ellenkező irányból Krn falu fölött van egy menedékház (Kuhninja). Onnan emelkedik a régi hadiút, 1200m szint, merő dögunalom, továbbá meleg. Elvileg megoldható, hogy ugyanonnan a Luznici-tó irányából a Batognicán keresztül fel (van egy 700m-es meredek szakasza), majd a fent említett úton lefelé. Ezt évek óta tervezem, de még nem lett belőle semmi.

Könnyebb túrák: Bovecből.
Golobar fennsík. Sajnos, a könnyebbik utat elvitte egy hegyomlás, a rendelkezésre álló meg meredek.
Bovec-Hermann-erőd-Kluze-Bovec a Rombon oldalában. kb. 450m szint, viszonylag könnyen járható. Lehet róla kitérőt tenni a 1313-as magassági pontra, jó a kilátás, de nem igazán éri meg.
Kal Koritnica fölött a Svinjak. Nem voltam a tetején, marha magas, de az oldalában van egy ütegállás Celo néven, kitűnő kilátás a Boveci-medencére. Kicsit feljebb a csúcsra vezető út kb. egyharmadánál van kilátás az ellenkező irányba, onnan lehet jó képet csinálni nagy zoommal a Hermann és Kluze erődökről, hoyg egy képen látszódjanak.
Bovec mellett van egy fél óra alatt bejárható szabadtéri múzeum, a Ravelnik. Lámpa szükséges.

Kobaridnál a Kuhinjáról elérhető a Mrzli vrh, magyar vonatkozású emlékekkel, mint pl. a kaverna-kápolna.
Tolmin után van a Tolminka-völgy, az szép, a várhegy megmászása ugyanabból a parkolóból szintén ajánlott, a falakról jó a kilátás a Soca völgyére (BTW, Bovec környékén több helyen szép a folyó, de rettenetesen hideg).
Zatolmintól lehet elmenni Javorcára, ott egy szecessziós fatemplom van, szerencsés esetben nyitva. Oda vissza négy óra viszonylag kényelmes séta, ha jól tudom, a gépjárműforgalom elől lezárták. Kerékpár ajánlott.
Kolovrat szabadtéri múzeum. Autóval fel lehet menni, fölötte a hegyről a tengerig le lehet látni, ha jó az idő.
Mengore-domb. Parkoló Kozarsce után. A tetején kis kápolna (zárva), az út mellett állások, kavernák, romos épületek (kavernák a csúcs alatt balra kezdpdnek, egyenesen a tisztáson át, majd fel a templomhoz, alatta nagy bazi kaverna, jobbkézre megy lefelé az út, nagyon szép erdőn át kerüli a dombot vissza a fent említett "kezdeti" kavernákhoz.
Svetagora (Monte Santo). Tetején bazilika, ki lehet sétálni egy gerincen egy szoborhoz, onnan nagyon jó a kilátás az Adria és a Doberdó irányába. A felfelé vezető autóút és a szobortól Grgar irányába menő ösvény között a hegy alatt van egy 270m hosszú alagút, 35m szintkülönbséggel (nem láttam még, de tervezem).
A parkolótól ellenkező irányba indulva fel lehet menni a Vodice nevű magaslatra, szekérúton, vagy egyenesen egy ösvényen (emellett kavernák), a teteján sosem használt mauzóleum, szobor, kavernák. A domb mauzóleummal átellenes oldalán kavernát jelölnek az erdőben, ez valami elképesztően nagy, több szintes darab, aki szereti az ilyet, annak kihagyhatatlan.
Nova Gorica fölött van a Skabriel (San Gabriele). Tetején kilátó.
A Soca (Isonzó) jobb partján magasodik a Sabotin. Megközelítése autóval a folyón sokkal feljebb lévő Plaven keresztül lehetséges, vagy Olaszországból. A határt általában nem őrzik, de a vírus persze belepofázhat. A Sabotinon van egy kis I. VH-s múzeum, hétvégente nyitva. Sajnos, a kavernák korlátozottan (vagy sehogy) sem látogathatók nyitvatartási időn kívül. A déli csücskében van egy kis templom romja, odafelé egy kényelmes gerinctúra vezet. Árnyék viszont nincs rajta, tehát nem 32 fokban kell vele kísérletezni (tapasztalat ;) ).

Van egy Pot miru, Walk of Peace nevű kezdeményezésük az olaszokkal közösen. Ez a csatateret mutatja, nagyon szép helyeken megy keresztül, esetleg érdemes ezt is bejárni.

zsoltiahegyrol 2022.01.14. 12:49:22

@Kopfrkingl: Azt a mindenit! Köszönöm szépen a részletes leírást és, hogy rászántad az idődet, mindenképp át fogom nézni, illetve rákeresek!

Olyan szépek ezek a magánhangzó nélküli nevek "Mrzli vrh" :D

Kopfrkingl 2022.01.14. 12:52:44

@zsoltiahegyrol: Nagyon szívesen. Magánhangzó nélkül Bovecben ajánlom a Letni vrt éttermet, jó a pizza. :)

Kopfrkingl 2022.01.15. 13:15:19

@zsoltiahegyrol: Még egy kis segítség a fentiekhez.

Ezen az oldalon vannak túraleírások. Sajnos szlovénül, de vannak képek és a célokra keresve ki is dobál mindenfélét. Bizonyos esetekben fenntartásokkal kezelendő, mert vannak olyan részek, amelyek hegyomlás miatt nem járhatók. Ilyen pl. a Slatenik-ösvény, ami Cezsoca és a Predolina fennsík között ment egykor, pedig arról lehetne a legkényelmesebben elérni a Golobart, ha valakit az érdekel. Persze, ha valaki nagyon ott van extrém túrákban, avagy csak simán unja az életét, kísérletezhet. :)

www.hribi.net/

Ezen pedig jól ráközelítve kvázi turistatérkép nézet is van. Így pl. ha minden igaz, pont a Krn környezetét mutatja, némely utak is látszanak, de azért ez messze nem olyan részletes, mint egy normál turistatérkép. És hiányoznak is róla utak. Pl. az is, ami a Rombon oldalában megy Ft. Hermannhoz.

www.geopedia.si/#T105_x396826_y124296_s15_b4
süti beállítások módosítása